counter on tumblr








 
 

Hoe zoek ik mijn droomreis?

  • Hoe kan ik mijn reis makkelijk vinden op de website?

    Op onze website staan veel reizen. Om in dit aanbod uw weg te kunnen vinden hebben we verschillende zoekmogelijkheden gemaakt. U kunt het totale aanbod filteren op soort reis. Maar u kunt ook op een reisperiode zoeken of zelfs op specifieke woorden zoeken, zoals een bepaalde vogelsoort. Als u een reis heeft gevonden die u bevalt kunt u deze met één klik bewaren in een persoonlijke lijst. Als u dan op een ander moment de website weer bezoekt kunt u direct rechts bovenin de website klikken op de door u bewaarde reizen. U krijgt dan een overzicht van de reizen die u heeft bewaard. U kunt reizen ook weer eenvoudig verwijderen uit dit overzicht.

  • Kan ik ook langskomen bij Inezia Tours?

    Natuurlijk kan dat! Koffie en thee staat voor u klaar. Maak svp wel eerst een afspraak om langs te komen. Zo weet u zeker dat de juiste mensen aanwezig zijn en we voldoende tijd voor u hebben. Ook spreken we dan af op het kantoor dat voor u het handigste is: Westerlee (Oost Groningen) of Lelystad. Ons kantoor in Lelystad ligt direct naast het intercitystation Lelystad

  • Kan Inezia Tours ook bij mij langskomen?

    Ja zeker kan dat. Wij komen graag op huisbezoek op een moment dat het u past. Dat kan dus ook in de avond of op zondag. We rekenen hier standaard een bedrag van € 25,- voor, ongeacht waar u woont in Nederland. Als u een reis boekt, ontvangt u de betaalde € 25,- voor het huisbezoek gewoon weer retour als korting op uw reis.
    Wil u met een eigen groep op reis, bijvoorbeeld uw vogelwerkgroep? Ook dan komen we graag langs voor een voorlichting of lezing voor deze groep.

  • Kan ik bellen om mijn vragen over een reis door te spreken?

    Inezia Tours is van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 18.00 en op zaterdag van 9.00 tot 18.00 telefonisch bereikbaar op nummer 0597 - 431 405. We helpen u heel graag met al uw vragen over onze reizen, maar ook met algemene vragen over Inezia Tours, onze werkwijze en bijvoorbeeld zaken als verzekeringen of reisdocumenten. Zijn deze (kantoor)tijden voor u niet prettig? Dan maken we graag een belafspraak met u op een tijd die u beter past. Dit kan ook in de avond of in het weekeinde zijn.

  • Kan ik ook iets anders kiezen dan de reizen die ik op de website zie?

    Er kan veel meer dan we op onze website kunnen laten zien. Bij een groepsreis verzorgen we bijvoorbeeld graag een verlenging of kunt u ter plekke aansluiten bij de groep. Voor maatwerkreizen zijn de mogelijkheden nog veel groter. Op onze website laten we u enkel enige suggesties zien, maar wilt u de reis liever langer of juist korter, wilt u een andere route met meer of minder excursies? Geen probleem. We maken graag een passende offerte die helemaal is afgestemd op de manier van reizen die u prettig vindt. Staat het land van uw voorkeur niet opgenomen bij de maatwerkreizen? Vraagt u het gerust. Vaak kunnen we u helpen. Dit geldt zeker ook voor onze expeditiecruises. Wij hebben een zéér groot aanbod kleinschalige expedities, maar het is ondoenlijk om al deze mogelijkheden overzichtelijk op de website weer te geven. Vraagt u gerust naar de mogelijkheden; met onze ervaring gaan we graag samen op zoek naar de beste expeditie voor u. Deze expeditiecruises zijn vaak kostbare reizen die u vaak maar één keer per bestemming zult doen, dus is het zeer belangrijk dat u de juiste route, reisperiode en expeditieschip kiest.

     

     

  • Op stap met vereniging of vogelwerkgroep, kan Inezia Tours dat verzorgen?

    Inezia Tours verzorgt heel veel reizen voor verenigingen, vogelwerkgroepen en vriendengroepen. Van vogelreizen naar Ecuador voor 6 personen tot een vogelreis naar Marokko voor een vogelwerkgroep van 20 personen. Maar ook hebben we meer dan 10 keer een volledig afgehuurd expeditieschip naar Spitsbergen verzorgd voor ledenreizen van gerenommeerde organisaties als Vogelbescherming Nederland en Natuurpunt België. Groepen van ruim 100 deelnemers. Kortom, uw groep is bij ons in goede handen en we maken graag een reisvoorstel op maat met kwaliteit en een scherpe prijs. Ook verzorgen we graag een voorlichting of bijvoorbeeld kennismakingsbijeenkomst voor uw privé-groepsreis.

  • Zijn er reisverslagen die ik kan inzien van eerdere reizen?

    We vinden het erg belangrijk dat u een goed beeld krijgt over ons en onze reizen. We hebben daarom waar mogelijk reisverslagen en soortenlijsten opgenomen op onze website. U vindt deze verslagen bij elke individuele reis. Daarnaast staan er ook reviews van klanten bij de reizen zodat u kunt lezen hoe zij de reis ervaren hebben. Tenslotte hebben we ook blogs. In een reisblog wordt er tijdens een reis dagelijks verslag gedaan van de reis. Deze blogs vindt u onder de reisblogs. Ook hebben we kortere blogs met een kort verslag en impressie van een reis. U vindt deze korte verslagen onder de Inside Inezia blogs. U kunt zowel bij de reizen als in de blogs zoeken op inhoud, bijvoorbeeld een vogelsoort of plaatsnaam.

  • Kan ik een brochure aanvragen?

    Dit is één van de weinige keren dat we uw vraag met nee moeten beantwoorden. We hebben er bewust voor gekozen geen papieren brochure te maken en die massaal toe te sturen aan al onze klanten. Onze overweging daarbij is simpel: duurzaamheid. Alle papier, inkt en niet te vergeten vervoer van de brochures is een enorme belasting op het milieu die we niet willen doen. Uiteraard hebben we wel een alternatief voor u. Als u één of meerdere reizen die u bevallen heeft  gevonden op onze website, dan kunt u van deze specifieke reizen eenvoudig een overzichtelijk PDF bestand downloaden. U vindt deze knop bij elke reis op de pagina met detailinformatie over de reis, onder de knop "fotogalerij".

Boeken van een reis

  • Hoe boek in een reis?

    U kunt op verschillende manier een reis boeken. Het meest eenvoudig is om een reis online te boeken. U doet dit door op de oranje knop “Reis boeken” te klikken. U kunt vervolgens uw gegevens invullen en ontvangt ter bevestiging een e-mail met de door u ingevulde gegevens. Hierna ontvangt u in een aparte e-mail uw boekingsbevestiging.
    Boekt u liever niet online? Dan kunt u ook gebruik maken van een apart boekingsformulier. U kunt dit ingevulde boekingsformulier naar Inezia Tours mailen of per post sturen. De benodigde adressen staan op het boekingsformulier. Vraagt u ons gerust om een boekingsformulier.

  • Kan ik ook een optie nemen op een reis?

    Als u uw droomreis gevonden heeft, is het zonde als de laatste plek net vergeven is als u uw vakantiedagen of oppas heeft geregeld. Om dit te voorkomen kunt u ons vragen om een vrijblijvende optie. We houden dan vrijblijvend een plek voor u vast totdat u zekerheid heeft dat u mee kunt reizen. Mocht het u onverhoopt niet lukken, dan vervalt de optie gewoon en zit u nergens aan vast.

  • Kan ik iemand een reis kado doen?

    Een mooier kado kunnen we ons niet voorstellen. Graag werken wij mee aan een kado op maat, van een volledig verzorgde reis voor een huwelijksjubileum tot een kadobon bij een bedrijfsafscheid met een vrij te besteden bedrag. Of "gewoon" als bijzonder verjaardagskado, het kan allemaal. Wij maken een mooie kadobon voor u die u kunt aanbieden aan de gelukkige. De waarde van de kadobon bepaalt u zelf, dit kan het hele bedrag van een reis zijn, maar ook een deel van de reissom.

  • Ik reis alleen, hoe werkt dat?

    Als u deelneemt aan één van onze groepsreizen kunt u ervoor kiezen om een kamer te delen of gebruik te maken van een éénpersoonskamer. Als u de kamer deelt, delen we u in bij iemand van hetzelfde geslacht. Kiest u voor het gebruik van een kamer voor u alleen dan geldt er een toeslag. De hoogte van deze toeslag voor uw reis vindt u onder het kopje "Exclusief". Lukt het ons niet om een kamergenoot voor u te vinden, dan delen we de kosten van de toeslag met u en verblijft u in een éénpersoonskamer. Bij boeking kun u uw wens voor een éénpersoonskamer aangeven bij de overige gegevens.

  • Apart boeken maar samen ingedeeld, kan dat?

    Als u samen reist maar liever ieder uw aanmelding en betaling apart doet, is dat geen enkel probleem. Geef bij boeking onder de "Overige gegevens" aan met wie u een kamer wilt delen en we verzorgen dit graag voor u. Stuurt u een boekingsformulier in per e-mail, dank kunt u dit ook in uw begeleidend schrijven aangeven.

  • Wat gebeurt er nadat ik een boeking heb gemaakt?

    Als u uw boeking online doet ontvangt u direct na boeking een e-mail met daarin de door u ingevulde gegevens. Tegelijk krijgen ook wij de melding van uw boeking. Wij gaan hier mee aan de slag en binnen 24 uur (op werkdagen) ontvangt u in een nieuwe, aparte e-mail uw boekingsbevestiging. Ook als u een boekingsformulier mailt of per post stuurt ontvangt u van ons een e-mail met uw boekingsbevestiging en factuur. Op verzoek kunnen wij uw factuur ook per post aan u versturen.
    Voor aanvang van uw reis ontvangt u van ons uw reisbescheiden met alles wat u nodig heeft voor uw reis. Heeft u een groepsreis geboekt, dan belt hierna uw reisbegeleider om alvast kennis te maken, al uw vragen door te nemen en een afspraak te maken voor de vertrekdag. Gaat u mee met één van onze grote expeditiereizen in groepsverband, dan nodigen we u uit voor een kennismakingsbijeenkomst.

  • Welke gegevens heeft inezia Tours van mij nodig?

    Inezia Tours vraagt u enkel de gegevens die wij strikt nodig hebben om uw reis voor u te kunnen verzorgen. Naast uw NAW gegevens zijn dit bijvoorbeeld voor sommige reizen ook uw paspoortgegevens en zaken die voor de reisleiding belangrijk zijn als ziekten of een dieet.
    Let op: wij vragen u in principe niet om een kopie van uw paspoort. U hoeft ons geen kopie van uw paspoort op te sturen bij boeking van een reis.

    Bent u getrouwd? Gebruik bij boeking dan altijd uw meisjesnaam. Wij gebruiken uw meisjesnaam om uw reis te verzorgen. Op bijvoorbeeld uw vliegticket is dit de naam die gebruikt wordt. In onze persoonlijke communicatie en tijdens de reis kunt u natuurlijk gewoon gebruik maken van de naam die uw voorkeur heeft.
    Ook uw nationaliteit vragen we bij boeking. Dit is belangrijk omdat afhankelijk van uw nationaliteit de visumvereisten per land kunnen verschillen.

  • Is er een wachtlijst?

    Dat hangt er van af. Als een reis het maximum aantal aanmeldingen bereikt heeft, maken wij een wachtlijst voor mensen die geïnteresseerd zijn in die reis. We laten het u dan vrijblijvend weten als er een plek voor u vrijvalt door een annulering. Ook kunnen we, als er meerdere geïnteresseerden op de wachtlijst staan, soms een tweede vertrekdatum verzorgen. Lukt dit niet, dan brengen we u op de hoogte van de planning van uw reis in het nieuwe jaar. U kunt zich eenvoudig met een e-mail of een belletje op een wachtlijst laten plaatsen.

  • Hoe weet ik wat ik allemaal moet meenemen op reis?

    Uiteraard zorgen we dat u goed voorbereid op reis gaat. Bij elke reis vindt u al een overzicht met praktische informatie specifiek voor de betreffende reis. Een aantal weken voor vertrek ontvangt u van ons uw reisbescheiden waarin we ook aangeven waar u aan moet denken, maar bijvoorbeeld ook hoeveel bagage u mee mag nemen in het vliegtuig. Gaat u mee met een groepsreis? Uw reisbegeleider belt u dan voor vertrek altijd om kennis te maken, eventuele vragen te beantwoorden en af te spreken voor de dag van vertrek. Gaat u mee met één van onze grote groepsreizen, bijvoorbeeld naar Spitsbergen of met uw werkgroep? Dan plannen we een kennismakingsbijeenkomst met de groep in waar u al uw vragen kunt stellen.

    Een handige algemene lijst voor elke reis is:

    Handbagage

    • Paspoort of identiteitskaart met een kopie hiervan
    • Reisverzekering
    • Vaccinatiepaspoort/inentingenboekje
    • Bankpasjes, creditcard
    • Medicijnen
    • Zonnebril
    • Mobiele telefoon met noodnummer Inezia Tours
    • Verrekijker, telescoop,camera, laptop
    • Muziek/boek
    • Nekkussen, oogmasker en oordopjes
    • Snacks voor onderweg
    • Eventueel tandenborstel en tandpasta

    Gewone bagage

    • Opladers voor telefoon, laptop, tablet
    • Geheugenkaartjes
    • Wereldstekker
    • Pen en papier
    • Kleine EHBO spullen als paracetemol, Imodium en ORS
    • Extra persoonlijke medicijnen
    • Reserve bril
    • Reserve veters
    • Zaklamp of hoofdlamp met batterijen
    • Herbruikbare drinkfles

     

Betaling en annulering

  • Als ik een reis boek hoeveel bedraagt dan de aanbetaling?

    Bij boeking van de reis brengen wij een aanbetaling van 25% van de reissom in rekening. Verzorgen wij ook aparte vliegtickets of treintickets voor u? Dan is de aanbetaling voor deze vlieg- of treintickets direct 100%.
    Let op: dit geldt enkel bij maatwerkreizen. Bij de groepsreizen is uw vlucht inbegrepen in de reissom en bedraagt de aanbetaling gewoon 25% van de reissom.

  • Als ik de reis moet annuleren wat zijn dan de kosten?

    Als u uw reis moet annuleren zijn hier kosten aan verbonden. De hoogte van deze kosten hangt onder meer af van het moment waarop u de reist annuleert.

    Inezia Tours hanteert de volgende annuleringskosten:
    - tot 2 maanden voor vertrek: Het bedrag van de aanbetaling
    - van 2 maanden tot 42 dagen voor vertrek: Het bedrag van de aanbetaling en 50% van de totale kosten van het landarrangement
    - van 42 dagen tot 21 dagen voor vertrek: Het bedrag van de aanbetaling en 75% van de totale kosten van het landarrangement
    - van 21 dagen vertrek t/m laatste dag van de reis: 100% van de reissom

    Voor vliegtickets en bijbehorende belastingen zijn de annuleringskosten direct na het moment van boeken 100%

    Afwijkende annuleringsvoorwaarden expeditiecruises:
    Bij annulering door de reiziger van een expeditiecruise hanteert Inezia Tours de volgende annuleringskosten:
    - tot 4 maanden voor vertrek: Het bedrag van de aanbetaling (met een minimum van 750 USD per persoon.)
    - vanaf 4 maanden voor vertrek: 100% van de reissom

     

  • Als Inezia Tours de reis annuleert, krijg ik dan mijn geld terug?

    Als u uw reis niet zelf annuleert, maar Inezia Tours de reis moet annuleren, bijvoorbeeld omdat er te weinig deelnemers zijn, dan ontvangt u uw reissom uiteraard terug. Bij Inezia Tours bent u niet verplicht de reissom van een door ons geannuleerde reis te gebruiken voor een andere reis, wij betalen u de reissom snel terug, vaak nog op de dag van annuleren. Als u een andere reis wilt boeken in plaats van de geannuleerde reis, helpen wij u graag met het zoeken van een alternatieve reis.

  • Krijg in een voucher als mijn reis niet doorgaat?

    Dit is één van de weinige vragen die we met nee beantwoorden. Bij Inezia Tours geloven we niet in het systeem van Coronavouchers. Een voucher is namelijk geen oplossing, een voucher schuift het probleem enkel vooruit. De belangrijkste oorzaak van Corona gerelateerde faillissementen in onze branche is dat er bedrijven zijn die veel vouchers hebben uitgegeven, maar die niet aan hun klanten kunnen terugbetalen. Een voucher is in feite niets anders dan een schuldbekentenis aan de klant. Als een bedrijf te veel schuldbekentenissen heeft uitgegeven lijkt dat voor de korte termijn een leuke oplossing, maar voor de iets langere termijn vergroot dit de problemen alleen maar.

    Als u een voucher aangeboden krijgt: wees redelijk, maar vooral ook kritisch. Een Coronavoucher is een gunst van de klant, geen recht van de organisatie.

    Inezia Tours werkt bewust niet met Coronavouchers en wij hebben ook geen vouchers uitstaan bij onze klanten. Bij financieel gezonde bedrijven als Inezia Tours kunt u simpelweg kiezen voor terugbetaling van de reissom of een omboeking naar een andere reisdatum.
     

Verschillende soorten reizen

  • Wat is een groepsreis precies?

    Een groepsreis is een reis waarvoor we alles al verzorgd hebben. Zo zijn het vervoer, het verblijf en onze excursies onderweg al uitgedacht. U reist samen met andere deelnemers die u vóór vertrek niet kent, tenzij u natuurlijk met vrienden of bekenden inschrijft voor een groepsreis. De groepsreizen worden altijd begeleid door een reisbgeleider van Inezia Tours.

  • Wie kan er meereizen met een groepsreis?

    Het antwoord is simpel: iedereen die geniet van de natuur! Voorkennis is niet nodig, alleen interesse. Wel is het zo dat de ene reis wat meer geschikt is voor een beginnende genieter dan een wat meer ervaren genieter. Vraag ons gerust om advies, wij nemen graag de tijd om u te helpen met uw keuze om zo de meest geschikte reis en bestemming voor u te helpen uitzoeken.

  • Wat is een maatwerkreis?

    Een maatwerkreis is een reis die we voor u speciaal op maat maken. U kiest zelf uw vertrekdatum, reisduur, route, het aantal excursies etc. Op onze website laten we enkele suggesties zien om u een idee te geven van de mogeljkheden. Deze suggesties zijn enkel bedoeld ter inspiratie, u kunt de suggesties volledig naar eigen wens aanpassen. Staat uw droombestemming niet tussen de suggesties? De kans is groot dat we u toch kunnen helpen. Vraag ons gerust naar de mogelijkheden en bestemmingen die we voor u kunnen verzorgen.

  • Wie kan er meereizen met een maatwerkreis?

    Inezia Tours verzorgt heel veel reizen voor verenigingen, vogelwerkgroepen en vriendengroepen. Maar ook als u alleen reist of met zijn tweetjes kunnen we een reis op maat voor u ontwerpen. Van een breed geörienteerde natuurreis Costa rica voor een familie, vogelreizen naar Ecuador voor 6 personen tot een vogelreis naar Marokko voor een vogelwerkgroep van 20 personen. Maar ook hebben we meer dan 10 keer een volledig afgehuurd expeditieschip naar Spitsbergen verzorgd voor ledenreizen van gerenommeerde organisaties als Vogelbescherming Nederland en Natuurpunt België. Groepen van ruim 100 deelnemers.
    Kortom, uw reis is bij ons in goede handen en we maken graag een reisvoorstel op maat met kwaliteit en een scherpe prijs.

  • Wat is het verschil tussen een vogelreis, een natuurreis en een fotoreis?

    Veel van onze reizen zijn vogelreizen, dit betekent dat de nadruk van deze reis zal liggen op het zoeken en zien van vogels. Uw reisbgeleider is deskundig op dit gebied en weet waar we de soorten kunnen vinden. Vaak is er een lokale reisbegeleider bij om ons te verzekeren van de beste plekken. Als we tijdens deze reizen mooie andere natuur zien als vlinders, zoogdieren en fauna kijken we hier zeker ook naar, maar de focus van de reis ligt hier niet op.

    Bij een natuurreis is het zoeken en bekijken van deze overige natuur juist integraal onderdeel van de reis. Hetzelfde geldt voor fotografie. Tijdens onze vogel- en natuurreizen is er voldoende gelegenheid om te fotograferen.

    Bij onze fotoreizen draait het echter volledig om de fotografie. De reisbegeleider is een deskundige natuurfotograaf. We delen de reis zo in dat we met de beste lichtomstandigheden aan de slag gaan en ook is het tempo aangepast, veelal rustiger dan vogel- en natuurreizen. Ook zoeken we naar fotogenieke plekken waar u fantastische foto's kunt maken in rustige settings of bijvoorbeeld speciale hutten. Gecombineerd met de deskundige begeleiding komt u gegarandeerd thuis met prachtige beelden.

  • Wat betekent gegarandeerd vertrek?

    Een groepsreis heeft een minimum aantal deelnemers nodig om door te kunnen gaan. Staat er bij een reis "gegarandeerd vertrek" aangegeven, dan betekent dit dat het minimum aantal benodigde deelnemers al gehaald is.

    Wilt u enkel inschrijven als er gegarandeerd vertrek is? Laat het ons weten! Als meerdere mensen namelijk op een gegrandeerd vertrek wachten zonder dat we dit weten, duurt het onnodig lang voordat we een gegrandeerd vertrek kunnen aangeven. Hoe eerder de voorpret kan beginnen hoe beter.

    Goed om te weten dat bij Inezia Tours vrijwel al onze reizen ook daadwerkelijk doorgaan!

     

  • Wat is een expeditiecruise?

    Een expeditiecruise bij Inezia Tours is geen klassieke cruise. We gaan op expeditie met kleinschalige expeditieschepen die zich allemaal aan zelf opgelegde strenge duurzaamheidsregels houden. De groep is meestal tussen de 50 en 100 deelnemers. Bij enkele van de nieuwste expeditieschepen is het maximum aantal passagiers rond de 175, maar nooit meer. Bij Inezia Tours kunt u geen zogenaamde "Love Boat cruises" boeken. Op deze schepen zitten al gauw 2000 tot soms wel 5000 passagiers, dit is niet het soort reis dat wij voor u kunnen boeken. Het entertainment tijdens onze cruises bestaat uit de natuur waar we ons in bevinden.

    Tijdens onze expeditiecruises gaat u van het expeditiecruiseschip er met zogenaamde zodiacs - kleine rubberboten - op uit om de natuur in Spitsbergen, Antarctica, Groenland etc, écht te ervaren. We landen tussen de pinguïns en Walrussen. En u weet dus ook hoe een kolonie klinkt en ruikt na afloop van uw reis. Met de lezingen en workshops die onderweg worden aangeboden (bijna altijd bij de prijs inbegrepen), leert u nog veel meer.

    Ondanks het avontuurlijke karakter zijn onze schepen van alle gemakken voorzien en zult u een hele comfortabele en ontspannen reis ervaren. Tijdens de reis wordt u bijgestaan door een zeer deskundige expeditiestaff en soms ook door een eigen reisbegeleider van Inezia Tours.

    Meer bedrijven roepen het, maar Inezia Tours is écht een expert in expeditiecruises. Zodanig zelfs dat onze eigenaar, Pieter van der Luit, met bijna 50 uitgevoerde expeditiecruises, als autoriteit op het gebied van expeditiecruises geldt en regelmatig door verschillende reders wordt geraadpleegd om zijn visie op verschillende reizen te geven.

     

     

Over Inezia Tours

  • Hoe lang bestaat Inezia Tours?

    Inezia Tours bestaat al weer meer dan 15 jaar. We zijn klein begonnen, maar zijn dankzij onze vaste klanten en mond-op-mondreclame zijn we inmiddels uitgegroeid tot de grootste natuurreisorganisatie van de Benelux. Lees ook het Inside Inezia blog over hoe het ooit begon voor ons.
     

  • Wie werken er allemaal bij Inezia Tours?

    Pieter van der Luit en Alexandra Vergouwe zijn de eigenaren van Ineiza Tours en werken allebei full time bij Inezia Tours. Pieter is met name in het veld te vinden en Alexandra met name op kantoor. Pieter en Alexandra worden ondersteunt door een heel team van experts, die naast hun werk voor Inezia Tours nog andere werkzaamheden hebben. Zo is er een team van bijna 30 deskundige en enthousiaste reisbegeleiders. Allemaal persoonlijk en zeer zorgvuldig uitgekozen. Een goede reisbgeleider is namelijk niet alleen kundig, maar ook gepassioneerd over wat hij/zij doet en sociaal vaardig. Onze begeleiders delen hun liefde voor de natuur graag en hebben naast oog voor de natuur zeker ook oog voor de groep. Bij onze begeleiders staat de groep centraal, niet de eigen soortenlijst van onze begeleiders. Op die manier ontstaan voor u prettige reizen met de kwaliteit die we nastreven.

    Zie voor meer informatie over al onze medewerkers de webpagina begeleiders.

  • Wat maakt Inezia Tours bijzonder?

    Graag geven wij u hier niet óns antwoord, maar wat onze klanten ons vertellen. Wij vinden namelijk dat we reizen verzorgen zoals het hoort en normaal is. Van onze klanten horen we echter dat we bijzonder zijn omdat het klantcontact altijd zo persoonlijk en prettig is. Zowel vóór de reis als tijdens en na de reis.

    Als u eenmaal met Inezia Tours op pad bent, zult u merken dat het tempo van onze reizen rustig is, u bent tenslotte met vakantie. Dat rustige tempo staat overigens niet in de weg van veel zien. Het aantal soorten dat wij tijdens onze reizen zien is vaak hoger dan het aantal dat u bij een vergelijkbare reis bij andere aanbieders ziet, en dan hoeft u bij Inezia Tours niet elke dag om 5 uur op staan of 's avonds heel laat op te houden. Hoe we dat doen? Het geheim is simpel: jarenlange ervaring op onze bestemmingen, goede lokale kennis en simpelweg de beste reisbegeleiders die Nederland en België te bieden hebben. Onze begeleiders vinden het leuk om al het moois van de natuur te laten zien en doen dit vol overgave. Ook al komen ze ergens voor de tiende of soms twintigste keer.

  • Geeft Inezia Tours voorlichtingen en lezingen?

    We vertellen erg graag over onze mooie reizen. We geven dan ook regelmatig voorlichtingen en lezingen. Wilt u voor uw eigen vereniging of groep een lezing organiseren? We helpen u graag! We hebben lezingen over diverse landen en soorten reizen. Vraagt u ons gerust naar de mogelijkheden, maar weet alvast dat wij voor het geven van een lezing geen kosten rekenen. Afhankelijk van de afstand die wij moeten afleggen om een lezing te kunnen geven, vragen wij soms (maar zeker niet altijd) om een kleine reiskostenvergoeding.

Duurzaamheid

  • Waar vind ik meer informatie over hoe Inezia Tours omgaat met duurzaamheid?

    Op de speciale webpagina over dit onderwerp vindt u alle informatie: Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO)
     

    Heeft u nog meer vragen, laat het ons weten.

Garantie en verzekeringen

  • Is Inezia Tours aangesloten bij een garantiefonds?

    Ja zeker! Inezia Tours is aangesloten bij het garantiefonds GGTO, ons lidnummer is 1231.
    U kunt onze deelname controleren op de website van het fonds: https://www.stichting-ggto.nl/html/Aangesloten.asp

  • Ik zie dat Inezia Tours is aangesloten bij GGTO, wat is dat?

    U kunt met Inezia tours gegarandeerd op reis. Inezia Tours is lid van het Garantiefonds Gespecialiseerde Tour Operators (GGTO). Het GGTO biedt de reizigers de garantie dat zij hun betaalde reisgelden terugontvangen, en eventueel hun terugreis vergoed krijgen, als de betrokken touroperator bij hen is aangesloten en in financieel onvermogen zou geraken. Dat is wel zo'n veilig gevoel als u een reis boekt.
    Het lidmaatschapsnummer van Inezia Tours is 1231. U kunt onze deelname controleren op de website van het fonds:
    https://www.stichting-ggto.nl/html/Aangesloten.asp

  • Wat is het verschil tussen GGTO en SGR?

    Zowel GGTO als SGR zijn een garantiefonds. Het verschil zit in de deelnemers. GGTO is een fonds dat is gespecialiseerd in kleinschalige en gespecialiseerde touroperators. Het GGTO bestaat al sinds 2012. U bent bij GGTO verzekerd van dezelfde zekerheid als bij het SGR, dat met name grotere reisorganisaties als deelnemers heeft.

  • Is Inezia Tours aangesloten bij een belangenvereniging?

    Ja zeker! Inezia Tours is aangesloten bij VvKR, de Vereniging voor Kleinschalige Reisorganisaties. Op die manier zijn we altijd op de hoogte van de laatste relevante ontwikkelingen, hebben we contact met onze collega reisorganisaties, maar ook dragen we op deze manier bij aan nuttige initiatieven in de reiswereld zoals de Plastic Pledge (binnekort Global Tourism Plastics Initiative).
    Controleer ons lidmaatschap hier.

  • Wat is het verschil tussen een reis en een annuleringsverzekering?

    Een annuleringsverzekering is vooral nuttig voordat u op reis gaat. Deze verzekering vergoedt uw annuleringskosten in het geval u onverhoopt door omstandigheden niet op reis kunt gaan. In de voorwaarden van uw annuleringsverzekering staat omschreven in welke gevallen u wel en in welke gevallen u niet in aanmerking komt voor een vergoeding van uw annuleringskosten.

    Een reisverzekering beschermt u tijdens uw reis tegen schade die wordt opgelopen tijdens het reizen of tijdens uw vakantie. Een belangrijk onderdeel van een reisverzekering zijn de zogenaamde SOS kosten. Deze omvatten de kosten voor hulpverlening en noodsituaties. Maar ook is uw bagage en apparatuur zoals verrekijker, Ipad en telefoon meestal verzekerd bij een reisverzekering.

    Reis- en annuleringsverzekeringen zijn er in veel vormen en maten, kies daarom zorgvuldig de dekking die goed bij u past. Als u twijfelt, kunt u ons natuurlijk even bellen om advies over de juiste onderdelen van uw verzekering.

  • Waarom is een reisverzekering verplicht?

    Met een reisverzekering verzekert u zich tegen schade die u krijgt tijdens het reizen of tijdens uw vakantie. Een zeer belangrijk onderdeel van een reisverzekering zijn de zogenaamde SOS kosten. Deze omvatten de kosten voor hulpverlening en noodsituaties, denk daarbij aan:

    • repatriëring;
    • terugreiskosten bij ziekte of overlijden van familie;
    • reddings- en opsporingskosten;
    • extra verblijfskosten;
    • hulpverlening door de Alarmcentrale

    In een dergelijke situatie zal Inezia Tours er alles aan doen om u zo goed mogelijk te helpen. We moeten dan echter wel kunnen terugvallen op de alarmcentrale van uw verzekering voor bijstand. Ook moeten uw medische kosten in het buitenland goed verzekerd zijn zodat u de juiste medische zorg krijgt, een alarmcentrale kan hier goed bij helpen.
    De kosten van een reisverzekering zijn laag te noemen, maar de voordelen van een reisverzekering, mocht er onverhoopt iets gebeuren, zijn enorm.

  • Is een annuleringsverzekering verplicht?

    Nee, een annuleringsverzekering is niet verplicht. Dit is een persoonlijke afweging. Wel adviseren wij u een annuleringsverzekering af te sluiten.
    Een annuleringsverzekering vergoedt de kosten die u moet betalen wanneer de reis niet door kan gaan, bijvoorbeeld omdat u vlak voor vertrek ziek bent geworden. Ook vergoedt de annuleringsverzekering (een deel van de) reissom bij het tussentijds afbreken van de vakantie. Let wel op, de verzekering vergoedt uw schade enkel als er sprake is van een verzekerde gebeurtenis. In uw polisvoorwaarden kunt u lezen welke gebeurtenissen gedekt zijn.
    Let er ook op dat Corona gerelateerde gebeurtenissen over het algemeen niet worden gedekt door een annuleringsverzekering. Uw verzekeringstussenpersoon kan u meer vertellen over de exacte dekking van uw verzekering.

  • Kan Inezia Tours mijn verzekering verzorgen?

    Ja zeker! Inezia Tours werkt samen met de Europeesche. Wij kunnen zowel doorlopende- als kortlopende verzekeringen voor u verzorgen.

    Vraagt u ons gerust naar een offerte en de mogelijkheden.